thelain

Problemet över för att sätta sig på plats.

Publicerad 2012-01-10 19:10:08 i Allmänt

Första skoldagen efter vinterlovet.
Det började med att bussen kommer tio minuter för tidigt. Som tur var jag redan klar, vad får jag inte se när jag går ut? Jo, en minibuss. Det gjorde väl inte så mycket tänkte jag, innan jag gick in i den.
Platserna måste ha skapats för pyttesmå personer, man kunde inte sitta normalt med benen + att det var en femton cm upphöjning för att småbarn ska kunna sitta med fötterna på golvet. Jag fick börja med att trycka ner vänster benet, sedan högerbenet. Mina knän mosades och jag kunde inte röra på mig vilket resulterade i när jag gick av bussen efter 50 minuter hade min röv somnat
Ska inte klaga, eftersom jag defnitivt inte räknas till de längsta. Kunde inte låta bli att skratta lite när jag satt där nedtryckt på min plats och hörde hur folk svor när de upptäckte hur liten bussen var.
.
Skoldagen var väl normal annars. SO läraren var tillbaka efter en lång ledighet och min kompis blev därför så överlycklig så jag trodde hon skulle springa in i en vägg. Antar att hon inte tyckte om vikarien?
.
När vi ska åka hem ser vi ytterliggare att man har nergraderat den stora bussen till mellanbussen. Det fanns inte EN endaste ledig plats. Skulle de kommit någon mer skulle de fått stå. Måste säga att de flesta var rätt så förbannade när de har bytt till minimala bussar. Inklusive jag då..

Kommentarer

Postat av: Daria

Publicerad 2012-01-10 21:07:36

Jag gillar din blogg Linnea, den är såå bra:) kika gärna in min blogg...

Postat av: Wilma Danielsson

Publicerad 2012-01-10 22:47:09

Ja usch, bussarna är hemska. De mst ju vara något skämmt eller något? Jag menar bussarna är ju inte precis säkra när barn får stå upp :s

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela