thelain

Försenade Julklappar

Publicerad 2011-12-28 23:58:07 i Allmänt

Hoppade nästan upp i taket när jag såg att min julklapp från mina kära syskon kommit idag. De hade blivit lite försenade för det hade krånglat med beställningar och sånt. Bättre sent än aldrig.
Av dem har jag fått en kamerablixt,  Speedlite YN465.
Har sprungit runt med den hela kvällen och fotograferat det minsta objekt som känns som det behövs lite ljus på. Dessvärre har jag ju inte riktigt kommit på hur den fungerar, så bilderna har ju inte varit de bästa. Var väldigt chockerad över vilket skarpt ljus det var i blixten, trodde det skulle vara svagare, men det var otrolig bra ljusskärpa. (Speciellt om man ska jämnföra med kamerablixten på kameran)
.
Jag har också fått en fjärrutlösare av dem, RC-60.
Problemet är att jag inte har kunnat aktivera den. Inte alls. Har kollat batterierna och kontakten och allt. Den går inte igång så undrar om den funkar... Det upptäcker vi, om någon har någon aning om vad det kan vara för problem så kan ni gärna lämna en kommentar!
.
Får inte glömma den sista presenten, ett blixt tält. 
Med den nya blixten och tältet blev det sjukt gryma bilder. Kan inte vänta på att komma till action lite mer. Tur att vi vinterlov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela